گزارش کارورزی ۲ ( طراحی فعالیت های آموزشی )
کارورزی سرا بزرگترین بانک کارورزی فرهنگیان | اقدام پژوهی | کنش پزوهی | گزارشات تخصصی | طرح درس |کاورزی ۱ | کارورزی ۲ | کارورزی ۳ | کارورزی
مختصری از کارورزی :
فعالیت های یادگیری ، فرصت هایی برای تجربیات مستقیم ، ارزیابی و بازاندیشی درباره یادگیری است .
انواع فعالیت های یادگیری : درگیری نمودن دانش آموزان ، مرور مباحث ، سنجش آموخته ها ، یادگیری مشارکتی ، طراحی تکلیف یادگیری برای یکی از موضوعات درسی ، رفع بدفهمی های دانش آموزان ، طراحی فعالیت برای رفع عقب ماندگی های تحصیلی ، ارزشیابی از آموخته ها ، مهارت های تفکر و تقویت/ بهبود عملکردهای عاطفی ( مثل بی نظمی ، عدم رعایت قوانین ).
در کارورزی ۲ دانشجویان در معرض دانش کاربردی که ترکیبی از انواع مختلف دانش بیانی ، موقعیتی و فراشناختی است قرار می گیرند . دانشجویان باید در فعالیت های یادگیری انتخاب شده ، درگیر شوند و در صورت لزوم مسائل مختلف آموزشی را از زوایای مختلف بررسی کنند .
بنده برای کارورزی ۲ عناوین : مرور مباحث ، سنجش آموخته ها ، رفع بدفهمی دانش آموزان و طراحی تکلیف یادگیری را انتخاب کرده ام و گام به گام مراحل را اجرا کرده و در نهایت تمام مشاهدات و تجرباتم را در قالب کارورزی ۲ بیان کردم .
۲- مرور مباحث
۱-۲ جدول
۲ – مرور مباحث مراحل طراحی فعالیت یادگیری برای مرور مباحث
تعیین هدف : دانش آموزان بتوانند نحوه ی اجرای صحیح ساعد را اجرا کنند . |
|
مراحل / گام های اجرایی موقعیت یادگیری برای مرورمباحث | |
گام ها اجرایی | ارزیابی گام ها |
۱٫ موضوع : ساعد والیبال | |
۲٫ تعیین نکات مهم و غیر مهم توسط دانش آموز : تشخیص نکات مهم و بیان آنها توسط دانش آموزان درباره نحوه ی اجرای ساعد والیبال . | ۱٫ آیا نکات مهم از غیر مهم تشخیص داده شد ؟ بله ، نکات مهم تشخیص داده شد . |
۳٫ علامت گذاری یا خط کشیدن زیر نکات مهم : به یاد سپردن نکان مهم توسط دانش آموزان در حین یادآوری نکات اصلی توسط دانش آموز دیگر. | ۲٫ آیا از خط کشیدن ، علامتگذاری ، حاشیه نویسی و … استفاده شده است ؟ بله ، دانش آموزان مطالب را به یاد سپرده بودند. |
۴٫ حاشیه نویسی : از دانش آموزان خواسته شد که در هنگام بیان نکات مهم ، مطالب را تجزیه و تحلیل و اجرا کنند . | ۳٫ چگونه و چرا از راهبرد حاشیه نویسی استفاده کرده است ؟ با استفاده از اجرای عملی از تجزیه و تحلیل صحیح دانش آموزان اطمینان حاصل کردم . |
۵٫خلاصه نویسی : بیان شفاهی نکات مهم و خلاصه درس توسط توسط کارورز . | ۴٫ چگونه و چرا از راهبرد خلاصه نویسی استفاده کرده است ؟ بیان تیتروار و خلاصه مطالب اصلی برای تفهیم کامل و دقیق نکات. |
۶٫ بسط و گسترش : نیازی به بسط و گسترش نبود . | ۵٫ چگونه و چرا از راهبرد بسط و گسترش استفاده کرده است ؟دانش آموزان کاملا موضوع را درک و اجرا کردند. |
مواد / منابع آموزشی مورد نیاز : توپ ، زمین والیبال . | |
باز اندیشی با طرح سوالات و بحث گفت و گو :
چرا مرور لازم است ؟ چه راهبردی برای مرور مناسب تر بود ؟ چرا ؟ · برای تثبیت یادگیری دانش آموزان از مرور استفاده شد . برای مرور از مشارکت دانش آموزان در بیان نکات مهم برای درک بیشتر و بهتر موضوع استفاده شد. |
::::. فهرست مطالب .::::
فهرست مطالب
۱- مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………..۵
۲- مرور مباحث
۱-۲ جدول …………………………………………………………………………………………………………………………………… ۶
۲-۲ روایت ……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۸
۳-۲ کد گذاری روایت ………………………………………………………………………………………………………………..۱۰
۳- سنجش آموخته ها
۱-۳ جدول ……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲
۲-۳ روایت …………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۴
۳-۳ کد گذاری روایت ……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۵
۴- رفع بدفهمی های دانش آموزان
۱-۴ جدول ………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۷
۲-۴ روایت ………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۹
۳-۴ کد گذاری روایت ………………………………………………………………………………………………………………. ۲۰
۵- طراحی تکلیف یادگیری برای یکی از موضوعات درسی
۱-۵ جدول ………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۲
۲-۵ روایت ………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۴
۳-۵ کدگذاری روایت …………………………………………………………………………………………………………………۲۵
عنوان | کارورزی ۲ دبیری تربیت بدنی ( طراحی فعالیت های آموزشی ) |
رشته تحصیلی | دبیری تربیت بدنی و علوم ورزشی |
تعداد صفحات | ۲۶ |
نوع فایل | Word |
قیمت ( ریال ) | ۱۲۰٫۰۰۰ |
دیدگاه بسته شده است