کارورزی سرا بزرگترین بانک کاورزی فرهنگیان | اقدام پژوهی | کنش پزوهی | گزارشات تخصصی | طرح درس |
کاورزی ۱ | کارورزی ۲ | کارورزی ۳ | کارورزی ۴
مختصری از گزاش تخصصی :
در سال وقتی در یکی از دبستانهای شهرستان مشغول گدراندن دوره کارورزی بودم با دانش آموزی مواجه شدم ؛ که نه تنها روند آموزش را در کلاس درس دچار اختلال کرده بود بلکه نظم وانضباط مدرسه را برهم زده بود . او دارای اختلالات رفتاری از قبیل شلوغي غير نرمال ، مسخره كردن ديگران، اذيت دادن کردن ديگر دانش آموزان ،حسادت ، بي حوصلگي ،فحش دادن به ديگران ، لجبازي ، تنبلي بود. با توجه به اطلاعات بد ست آمده سوالات زير براي رفع مشكل او در ذهن من ايجاد گرديد:
۱- آيا تربيت غلط او، موجب اختلال رفتاري ايشان شده است ؟
۲- آيا به خاطر روايط غلط با وی، ايشان دچار خود پنداري منفي از خود شده است؟
۳- آيا او دچار كمبود محبت شده است؟
۴- آيا او با رفتارهاي خويش مي خواهد د يگران را به خود متوجه سازد؟
۵- چه راه حل هايي براي مشكل وجود دارد؟؟
براي گرد آوري اطلاعات روشهاي متعددي وجود داشت؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر مي رسید كه باید از چند روش به صورت تركيبي براي جمع آوري اطلاعات استفاده نمایم . در اين پژوهش روشهاي مشاهده ، مشاهده مشاركتي و مصاحبه را انتخاب نمودم. برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروه و احساس مسئولیت فرد نسبت به گروه باید انجام شود لذا ازمعلم فرد خواسته می شود که بین دانش آموزان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد.برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ ویژگی های مثبت دانش آموز خود را با تشویق تقویت نمایند. تا دانش آموز دچار کمبود محبت نگردد . به نظر می رسد یکی از علتهای اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت بایدبه دانش آموز خود بر چسب های مثبت بزنند تا کودک باور کند که واقعاً دارای ویژگی های مثبت است .براي كاهش ضعف تحصيلي ، از بين بردن مشكلات عاطفي توسط والدين ومعلم مربوطه ، ايجاد انگيزه ، تقويت ويژگي هاي مثبت ، شكوفايي اعتمادبه نفس كودك ، توجه لازم به كودك ، تغيير نگرش كودك نسبت به خود از جمله عواملي هستندكه مي توانند ضعف تحصيلي دانش آموزرا كاهش دهند.
نام فایل | چگونه توانستم مشکل ناسازگاری دانش آموزم راکاهش دهم؟ |
مقطع | کارشناسی |
رشته | تربیت معلمی |
قیمت |
۵۰۰۰ |
فرمت مقاله | Word |
تعداد صفحه | ۱۷ |
دیدگاه بسته شده است