کارورزی سرا بزرگترین بانک کارورزی فرهنگیان | اقدام پژوهی | کنش پزوهی | گزارشات تخصصی | طرح درس |
کاورزی ۱ | کارورزی ۲ | کارورزی ۳ | کارورزی
عنوان :کارورزی ۴ دبیری زبان و ادبیات عربی
نوع فایل : ورد قابل ویرایش
قیمت ۱۵۰۰۰ تومان
تعداد صفحه :۳۲
رشته: دبیری زبان و ادبیات عربی
دوستان عزیز اگر در موقع خرید کارورزی دچار مشکل شدید ، میتوانند با کارت به کارت کردن مبلغ فایل مورد نظر و ارسال نام فایل وشماره پرداخت از طریق تلگرام ایمیل یا اس ام اس فایل مورد نظر را دریافت کنید | |
۶۰۳۷ ۶۹۱۶ ۱۴۴۱ ۱۶۰۱ |
شماره کارت بانک صادرات به نام حامد رضائی محمودآباد |
۰۹۳۵۵۱۰۲۵۰۶ | شماره موبایل ارتباط با پشتیبانی اس ام اس |
۰۹۳۵۵۱۰۲۵۰۶ @karvarzisara | تلگرام |
ir7sad@gmail.com | ایمیل |
شرح مختصری از کارورزی ۴ دبیری زبان و ادبیات عرب :
چکیده :
بنده در طی ۴ سال دوران دانشجوی ام ۴ دوره کارورزی را پشت سرگذاشتم در کارورزی اول هدف این بود که تا با مشاهده ی تدریس معلم و بررسی مشکلات فضای آموزشی مدرسه ، آشنایی نسبی با نحوه تدریس و روشهای آن و همچنین درک روح وجسم فضای تدریس و آمادگی برای تدریس در کارورزی های بعدی را بدست آوردم . در کارورزی دوم نقش معاون و دستیار معلم راهنما را برعهده گرفتیم و در اموری همچون پرسش از دانش آموزان ، حضور و غیاب آنان به ایشان در امور کلاس کمک کردم . در کارورزی سوم در مدرسه شاهد امام حسین (ع) بودم ، برخی اوقات با صلاحدید دبیر محترم ، به طور مستقل تدریس می کردم . در کارورزی چهارم که تحت عنوان درس پژوهی بود ، بنده به همراه گروه درس پژوه ، به انتخاب موضوعی از کتاب عربی کردیم و سپس در طراحی واحد یادگیری ، اقوام به طراحی نقشه ذهنی ، ایده کلیدی ، مفاهیم اساسی ، تعیین شایستگی ، پرسش اساسی و طراحی تکلیف یادگیری می کردم . پس در فصل دوم به روایت من از کارورزی ۴ و تحلیل و تفسیر پرداختم و فرم هایی که ضمیمه شد .
فهرست مطالب
عنوان صفحه
تقدیر و تشکر ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱
چکیده ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱
مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲
فصل اول : فرآیند درس پژوهی و توسعه حرفه ای ……………………………………………………………………………………….. ۳
تعیین هدف …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴
طراحی واحد یادگیری …………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵
نقشه ذهنی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۵
استخراج ایده کلیدی ……………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷
شایستگی مورد انتظار ……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۷
ملاک های شایستگی و سطوح هر یک از آنها ………………………………………………………………………………………………… ۷
تکلیف عملکردی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۸
طرح پرسش اساسی ………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۸
طراحی تکالیف یادگیری ………………………………………………………………………………………………………………………………… ۸
مواد آموزشی مورد نیاز برای اجرای واحد یادگیری ………………………………………………………………………………………. ۱۱
هدایت فرآیند یادگیری ………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱
ارزیابی از شایستگی های کسب شده توسط دانش آموزان بر اساس ملاک …………………………………………………. ۱۱
تأمل و بازنگری …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲
فصل دوم : روایت من از کارورزی ۴ …………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳
روایت فرآیند درس پژوهی و توسعه حرفه ای ………………………………………………………………………………………………. ۱۴
کدگذاری و استخراج مضامین ………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۵
فرم ها ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۸
منابع و مآخذ ………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۲
دیدگاهتان را بنویسید