تماس با تلگرام 09355102506 h2006hamed {at} yahoo.com

گزارش کارورزی شماره۴ (دبیری شیمی) عناصر طبیعی

کارورزی سرا گزارش کارورزی شماره۴ (دبیری شیمی) عناصر طبیعی
<span itemprop=گزارش کارورزی شماره۴ (دبیری شیمی) عناصر طبیعی" />

گزارش کارورزی شماره۴ (دبیری شیمی) عناصر طبیعی

ارسال شده توسط کارورزی سرا

 

 

عنوان :گزارش کارورزی شماره۴ (دبیری شیمی) عناصر طبیعی 

تعداد صفحه :  ۸۰

نوع فایل : ورد قابل ویرایش

دبیری شیمی

قیمت :  ۱۵۰۰۰ تومان

 

شرح مختصری از کارورزی ۴ :

درس پژوهی الگوی عملی بازبینی مداوم الگوهای ذهنی و بازاندیشی مشارکتی عمل کارگزاران آموزشی و الگویی موثر برای بهبود مستمر آموزش در مدرسه محسوب می شود. درس پژوهی به مثابه روش نوین پژوهش در عمل  و هسته های کوچک تحول در آموزش، به گسترش پژوهش و تولید دانش حرفه ای در مدرسه کمک می کند. به علاوه بر فرایند یادگیری گروهی و به سازی مستمر )تدوین برنامه، اجرا، بازبینی و بازاندیشی، یادگیری و ترویج یافته ها( مبتنی است و فرصتی برای سهیم شدن کارگزاران آموزشی در تجربه های یکدیگر را فراهم می آورد.این مدل پژوهش درکلاس درس عملاً بر چرخه یادگیری گروهی، کیفی، مشارکتی و مداوم کارگزاران آموزشی شامل مراحل پنجگانه )تبین مساله، طراحی، عمل، بازاندیشی، و یادگیری( استوار است. ابتدا معلمان مسایل آموزشی را بررسی می کنند و سوالات پژوهش در کلاس درس را تبین می کنند. سپس طرحی برای انجام پژوهش مشارکتی خود پیشنهاد می کنند. آنگاه آن را به اجرا می گذارند و در عمل روند اجرا را به دقت مشاهده می کنند، سپس به ارزیابی و بازبینی فرآیندعمل انجام شده می پردازند. در این فرآیند، یادگیری معلمان از یکدیگر به صورت مشارکتی سازماندهی می شود ودر عمل، ظرفیت مدارس برای تولید و به کارگیری دانش حرفه ای در مدرسه و گسترش امکان تغییر خود پایدار و مستمر افزایش می یابد.

بیان و ضرورت و اهمیت موضوع از طریق درس پژوهی :

انسان موجودی اجتماعی است ؛و لازمه ی زندگی اجتماعی یاد دادن و یادگیری ، فهماندن و فهمیدن ، تعلیم و تربیت است .برای یادگیری و تعلیم هر علم و فنی و به عبارت کلی تر برای رسیدن به هر هدفی قواعد و فنونی لازم است . علوم هم مانند هر علم و فنی برای آموزش ) یاد دادن و یادگرفتن ( به روش های خاصی نیاز دارد همچنان که تدریس به مهارت های ویژه ای نیاز دارد ، بعضی می پندارند برای تدریس نیازی به بررسی و شیوه های گوناگون نیست و صرف دانستن یک علم برای آموزش آن کفایت می کند .سوالی که در این جا مطرح می شود ؛این مهم است که آیا دانستن یک موضوع تنها شرط لازم برای فهماندن آن است ؟ آیا همه کسانی که گواهینامه ی رانندگی دارند ، می توانند معلم رانندگی باشند ؟ آیا کسی که زندگی میکنند، معنی و مفهوم حیات را می دانند ، برای تدریس علوم نیازی به آموزش ندارد ؟

 

 

فهرست مطالب: 

مقدمه ………………………………………………………………………………………۶

فصل اول) فرآیند درس پژوهی ویژگی های طبیعی عناصر (

تعیین هدف……………………………………………………….. ۱۰

طراحی واحد یادگیری  )ویژگی های طبیعی عناصر( …………………………..  ۱۱                    

 الف(طراحی نقشه ذهنی…………………………………………………………………۱۱

استخراج ایده کلیدی………………………………………………………………………۱۴

شایستگی های مورد انتظار ………………………………………………………………۱۵

طراحی ملاکهای شایستگی وسطوح هریک از آنها……………………………………….۱۵

تعیین تکلیف عملکردی………………………………………………………………………۱۶

طرح پرسش اساسی …………………………………………………………………….۱۷

طراحی تکلیف یادگیری……………………………………………………………………۱۷

اجرای واحد یادگیری …………………………………………………………………..۳۰

 الف (تولید مواد آموزشی مورد نیاز برای اجرای واحد یادگیری …………………………..۳۰

ب (هدایت فرآیند یادگیری…………………………………………………………………۳۳

  1. ۴. ارزیابی از شایستگی های کسب شده توسط دانش آموزان ……..۳۳

. تامل وبازنگری …………………………………………………………………………۳۵

فصل دوم)روایتهای من از کارورزی شماره ۴(

  1. ۱. روایت فرآیند درس پژوهی………………………………………………..۳۷
  2. ۲. کدگذاری………………………………………………………………………۴۳
  3. ۳. تحلیل تفسیریافتها…………………………………………………………..۴۶

منابع ………………………………………………………………….. ۴۸

         ضمائم…………………………………………………………۵۰

RIAL 150,000 – خرید

  • ژانویه 8, 2019

نوشته شده توسط کارورزی سرا

دیدگاه بسته شده است