تماس با تلگرام 09355102506 h2006hamed {at} yahoo.com

گزارش تخصصی : چگونگی برطرف کردن ضعف املای دانش آموزان پایه چهارم

کارورزی سرا گزارش تخصصی : چگونگی برطرف کردن ضعف املای دانش آموزان پایه چهارم
<span itemprop=گزارش تخصصی : چگونگی برطرف کردن ضعف املای دانش آموزان پایه چهارم" />

گزارش تخصصی : چگونگی برطرف کردن ضعف املای دانش آموزان پایه چهارم

ارسال شده توسط کارورزی سرا

بزرگترین بانک کارورزی فرهنگیان | اقدام پژوهی | کنش پزوهی | گزارشات تخصصی | طرح درس |

کاورزی ۱ | کارورزی ۲ | کارورزی ۳ | کارورزی ۴

 

 

عنوان :گزارش تخصصی : چگونگی برطرف کردن ضعف املای دانش آموزان پایه چهارم

قیمت : ۵۰۰۰ تومان

نوع فایل : ورد قابل ویرایش

تعداد صفحه : ۲۰ صفحه

 

همه‌ی ما دوران تحصیل و مدرسه‌ی خود را خوب به یاد داریم. کلاس‌های پرجمعیّتی که هر نیمکت با زحمت سه دانش‌آموز را در خود جای می‌داد. زمانی که زنگ املا فرا می‌رسید، معلم می‌گفت: «بچّه‌ها! نفرات وسط هر نیمکت بیرون بیایند و روی زمین بنشینند. بچًه‌هایی هم که در نیمکت‌ نشسته‌اند، کیف‌هایشان را روی نیمکت بگذارند. سرمیزی‌ها سر میز. ته میزی‌ها هم ته‌میز» کوهی از کیف بر روی میزها قرار می‌گرفت تا مبادا دانش‌آموزی سرخود را حرکت دهد و چشمش به املای دیگری بیفتد. سپس معلم با حالت دستوری و کلمه به کلمه، متن املا را می‌خواند.
هنوز هم با گذشت سال‌ها، حتّی با تغییر کتاب‌های درسی، باز هم شاهد برگزاری چنین املاهایی در کلاس درس هستیم. این موضوع باعث تعجّب است که با وجود این همه تغییرات، باز هم به شکل سنّتی به دانش‌آموزان املا می‌گوییم؟ آیا واقعاً روش دیگری برای گفتن املا وجود ندارد؟ چرا سعی نمی‌کنیم در درس املا به شیوه‌هایی نو و جذّاب‌ هم توجّهی داشته باشیم؟ اصلاً چرا روش‌های سنّتی را کنار نمی‌گذاریم؟ مگر نه این است که ما بایستی این نونهالان باغ مدرسه را برای روزگاری جز روزگار خود تعلیم ‌دهیم و تربیت ‌کنیم.آیا تاکنون از خود آنان پرسیده‌ایم تا چه اندازه به این روش‌ها علاقه‌مند هستند؟
چرا زنگ املا در برخی مدارس به زنگی خشک و بی‌روح تبدیل می‌شود و هزاران چرا و دریغ دیگر! آیا فکر نمی‌کنید که دیگر زمان آن رسیده است که باور و نگاهمان را نسبت به درس املا تغییر دهیم؟ دانش‌آموزانمان را باور کنیم؟ به فکر شکوفایی خلّاقیّت آنان باشیم و از املا گفتن سنّتی بپرهیزیم و آن‌ها را از این گرداب توالی و تکرار برهانیم؟…

فهرست

مقدمه

شناسایی مسأله

اهداف

بیان وضعیت موجود

جمع آوری و تجزیه تحلیل اطلاعات

بررسی علل غلط نویسی دانش‌آموزان

نظرسنجی از دانش‌آموزان

مشاهده

طرح/ ابتکار به کار گرفته و ویژگی آن

روش‌های ابتکاری در جهت تقویت حافظه‌ی دیداری

روش‌های تقویت اعتماد به‌نفس دانش‌آموزان ضعیف در املا

چگونگی اجرا

شاخص‌های کیفی وضع مطلوب

شاخص‌های کمّی وضع مطلوب

نتیجه‌گیری

محدودیت ها

پیشنهادات

فهرست منابع

 

RIAL 50,000 – خرید

  • جولای 12, 2017

نوشته شده توسط کارورزی سرا

دیدگاه بسته شده است