تماس با تلگرام 09355102506 h2006hamed {at} yahoo.com

گزارش تخصصی دبیر ریاضی پایه نهم : علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی پایه نهم به کمک روش های نوین تدریس (اکتشافی و فعال )

کارورزی سرا گزارش تخصصی دبیر ریاضی پایه نهم : علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی پایه نهم به کمک روش های نوین تدریس (اکتشافی و فعال )
<span itemprop=گزارش تخصصی دبیر ریاضی پایه نهم : علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی پایه نهم به کمک روش های نوین تدریس (اکتشافی و فعال )" />

گزارش تخصصی دبیر ریاضی پایه نهم : علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی پایه نهم به کمک روش های نوین تدریس (اکتشافی و فعال )

ارسال شده توسط کارورزی سرا

بزرگترین بانک کارورزی فرهنگیان | اقدام پژوهی | کنش پزوهی | گزارشات تخصصی | طرح درس |

کاورزی ۱ | کارورزی ۲ | کارورزی ۳ | کارورزی ۴

 

 

 

عنوان :گزارش تخصصی دبیر ریاضی پایه نهم : علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی پایه نهم

نوع فایل : ورد قابل ویرایش

قیمت : ۶۰۰۰۰ ریال

تعداد صفحه : ۲۸ صفحه

 

 

شرح  مختصری از گزارش تخصصی :

 

آموزش رياضي يعني هر چيزي كه مربوط به آموزش و يادگيري رياضيات مي شود. سابقه آموزش رياضي بعنوان يك رشته دانشگاهي به كمتر از يك قرن مي رسد زمان شروع اين رشته از هنگامي بود كه آموزش دبیران به دانشگاهها برده شد . رياضيات پيش آهنگ دانش هاست هر كس كه مي خواهد درست بينديشد و بهتر فكر كند ناگزير است كه با رياضيات آشنا شود. علماي رياضي و دانشمندان در رشته هاي مختلف بر اين باورند كه هر علمي كه زير بناي دانش رياضي نباشد علم نيست . بر اساس اين انديشه بزرگ باور فرهنگي مربيان ما در اين راستا حائز اهميت بسيار خواهد بودتا بتوانند بستر لازم را براي تعميق اين مؤلفه فراهم نمايند.در چنين شرايطي نظام تعليم و تربيت مي تواند مدعي و منادي احياء دانش رياضي بعنوان زيرساخت و مفروضه اصلي در تمامي دروس علوم پايه هاي تحصيلي باشد. در جامعه امروزی به هر شاخه‌ای از علوم که بنگریم به طور مستقیم یا غیر مستقیم تأثیر و دخالت ریاضی را می بینیم و کمترین تأثیری که می توان داشته باشد ایجاد نظم افراد است . این شاخه از علوم نیز همانند تعلیم احتیاج به یادگیری مفاهیم دبیرستان و پایین دارد . امروزه اگر علمی را نتوان به زبان ریاضی بیان کرد علم نمی باشد . و این علم چه از لحاظ اقتصادی و اخلاقی حق علوم فراگیران می باشد پس به نظرمی رسد با بهره‌مندی از امکانات و به کار بستن شیوه‌های مناسب آموزش توسط دبیران و با روش‌های متنوع و جذاب دانش آموزان را به ارزش و اهمیت این درس علاقمند و مطلع نمود اینجانب ………………. در پژوهش فوق تصمیم دارم با ارائه راهکار های نوین تدریس ریاضیات علاقه و توجه دانش آموزان پایه نهم را به این درس پایه معطوف کرده و آنان را در این درس موفق گردانم.

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده ۴
مقدمه ۵
بيان مسـئله ۶
ارزیابی از وضع موجود ۷
اهداف گزارش اختصاصی : ۸
هدف اصلی : ۸
اهداف جزئی : ۸
جمع آوری اطلاعات ۹
شاخص هاي کيفي وضع موجود ۹
شـاخص هـاي کـمي وضـع موجـود ۹
راه حـل هـاي پيشـنهادي ۹
اجـراي راه حـل هـا ۱۰
اصول آموزش ریاضی در کلاس درس ۱۲
روش کلامی (زبانی) ۱۳
روش اکتشافی ۱۳
محاسن روش اکتشافی از دیدگاه برونر: ۱۴
روش فعال ۱۵
سه اصل آموزش به روش فعال: ۱۶
ارزیابی بعد از اجرای طرح :(نقاط قوت ) ۱۸
منشاء حواس پرتي و عدم تمرکز ۱۹
حواس پرتي يا منشاء ذهني و دروني دارد و يا منشاء بيروني و محيطي. ۱۹
۱-آمادگي براي مطالعه: ۲۰
۲-داشتن علاقه به مطالعه: ۲۱
۳- تعيين زمان و مكان مطالعه: ۲۲
۴- يادبگير كه بگويي «نه»: ۲۳
۵- ترك افكار منفي و داشتن افكار مثبت: ۲۳
۶- طرح سئوال: ۲۴
۷- آگاهي از شيوه هاي صحيح مطالعه و يادگيري: ۲۵
تند خواني : ۲۵
عبارت خواني : ۲۵
خواندن اجمالي: ۲۶
خواندن تجسسي: ۲۶
پيشنهادا ت: ۲۷
منابع و ماخذ ۲۸

 

RIAL 60,000 – خرید

  • جولای 11, 2017

نوشته شده توسط کارورزی سرا

دیدگاه بسته شده است