تماس با تلگرام 09355102506 h2006hamed {at} yahoo.com

کارورزی۴درس پژوهی : درس سرگذشت دانه ها

کارورزی سرا کارورزی۴درس پژوهی : درس سرگذشت دانه ها
<span itemprop=کارورزی۴درس پژوهی : درس سرگذشت دانه ها" />

کارورزی۴درس پژوهی : درس سرگذشت دانه ها

ارسال شده توسط کارورزی سرا

کارورزی سرا بزرگترین بانک کاورزی فرهنگیان | اقدام پژوهی | کنش پزوهی | گزارشات تخصصی | طرح درس |

کاورزی ۱ | کارورزی ۲ | کارورزی ۳ | کارورزی ۴

 

عنوان کارورزی :کارورزی۴درس پژوهی : درس سرگذشت دانه ها

رشته تحصیلی : آموزش ابتدای

(پایه تحصیلی سوم ابتدا یی )

تعداد صفحه : ۵۵صفحه

نوع فایل : Word قابل ویرایش

قیمت :۱۲۰۰۰ تومان

 

شرح مختصری از کارورزی ۴ :

هدف از نگارش گزارش حاضر این است که یکی از موارد مهم  در زمینه ایفای نقش حرفه ای و فکورانه معلم به طرز مبسوط مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد،که آن مهم چیزی نیست جز”توجه به تدریس و تقویت پژوهندگی”در معلم در سال های اخیر ،”درس پژوهی” به عنوان الگویی مؤثر برای ایجاد تحول در آموزش از طریق تولید و ترویج دانش حرفه ای در مدرسه، نظر پژوهشگران و کارگزاران آموزشی بسیاری را در جهان به خود جلب کرده است.پژوهش حاضر به صورت کیفی از نوع درس پژوهی به بررسی و طراحی واحد یادگیری فصل۱۱ کتاب علوم پایه سوم ابتدایی)درس سرگذشت دانه ها( پرداخته که این فرآیند را با همکاری دونفر از دوستان دانشجو با تشکیل تیم درس پژوهی، از مدرسه ابتدایی یاسین با هدف تسهیل در امر یادگیری و همچنین ایجاد انگیزه نسبت به درس علوم در دانش آموزان کلاس سوم به عرصه ی اجرا درآوردیم.نتایج حاصل شده پس از اجرای طرح نشانگر آن بود که دانش آموزان از اهمیت این درس در زندگی خود آگاه شده و نگرش و علاقه ی آن ها نسبت به علوم به طور قابل توجهی تغییر کرده و به آن علاقه مند شده اند.طبق نتایج ارزشیابی کمی و کیفی دانش آموزان در کلاس، آن ها ضمن آگاهی از تفاوت انواع داده ها به ویژگی های دانه بی مهره و نقش آنها در زندگی انسان و سایر موجودات واقف شده،قادر به تشخیص و طراحی راهکار حفاظتی برای دانه ها گشتند.طی فرآیند درس پژوهی علاوه بر تأثیرات مثبتی که برای دانش آموزان به ارمغان آورد برای خود من نیز فوایدی چون مدیریت صحیح زمان، تقویت مهارت کلاس داری ،افزایش روحیه ی نقد پذیری و نقد کنندگی، پی بردن به اهمیت و فواید کار گروهی با توجه به مشارکت در تیم درس پژوهی،را داشت.درس پژوهی به من یاد داد در آینده ی کاری هم با بهره گیری از این فرایند همیشه درباره نحوه ی تدریسم از تجربیات دیگر معلمان مدرسه استفاده کنم و از آنها می خواهم ضمن حضور در کلاسم مشکلات مرا بیان نمایند این عمل باعث می شود از نقایص و کاستی های خود مطلع شوم و برای رفع آنها به منابع اطلاعاتی و مطالعه کردن روی آورم و از این طریق صلاحیت ها،مهارت ها و توانایی هایم را گسترش دهم.

 

 

فهرست مطالب:

مقدمه ……………………………………………………………………………………………….

فصل اول

/فرآیند درس پژوهی و توسعه حرفه ای

-بخش اول

/تعیین هدف…………………………… ……………………………………………………………………………..۵

بیان مسئله آموزشی………………………………………………………………………………………………….۶

-بخش دوم

طراحی واحد یادگیری…………………………………………………………………………….. ………………….۷

نقشه ذهنی ………………………………………………………………………………………………………….۸

راهنمای نقشه ذهنی…………………………………………………………………………………………………۸

نقشه ی ذهنی………………………………………………………………………………………………………..۸

ایده ی کلیدی………. …………………………………………………………………………………………………۸

شایستگی مورد انتظار………………………………………………………………………………………………….۹

تعیین سطح عملکرد……………………………………………………………………….. ………………………….۹

تعیین تکلیف عملکردی …………………………………………………………………………………………………۱۱

تعیین پرسش اساسی………………………………………………………………………………………………..۱۱

-بخش سوم/طراحی واحد یادگیری……………………………………………………………………………………۱۱

تولید مواد آموزشی…………………………………………….. …………………………………………………….۱۳

گزارش اجرای فرآیند یادگیری……………………………………………………………………. ……………………۱۵

ارزیابی شایستگی ها…………………………………………………………………………………………………..۱۸

تأمل و بازنگری…………………………………………………………………………… …………………………….۱۹

طراحی/اجرا/ارزشیابی مجدد…………………………………………………………………………………………. ۰۱

فصل دوم/روایت من از کارورزی۱

-بخش اول/روایت فرآیند درس پژوهی……………………………………………………………………………………..  ۰۳

ه

-بخش دوم/ کد گذاری و استخراج مضمون………………………………………………………………………………. ..۰۸

-بخش سوم/تحلیل و تفسیر یافته ها………………………………………………………………………………………. ۰۹

  • منابع………………………………………………………. ………………………………………………………..۳۰
  • ضمائم ……………………………………………………………………………………………………………….۳۳

 

RIAL 120,000 – خرید

  • نوامبر 6, 2017

نوشته شده توسط کارورزی سرا

دیدگاه بسته شده است