کارورزی ۴ پایه ششم ابتدایی
کارورزی سرا بزرگترین بانک کارورزی فرهنگیان | اقدام پژوهی | کنش پزوهی | گزارشات تخصصی | طرح درس |کاورزی ۱ | کارورزی ۲ | کارورزی ۳ | کارورزی
مختصری از کارورزی :
طراحی فعالیت ۱
طراحی فعالیت یادگیری مشارکتی
نام درس:علوم
نوع طراحی فعالیت: گروهی موضوع:جنگل برای کیست؟ مدت اجرا: ۲۰ دقیقه
|
علت اجرای فعالیت :
دانش آموزان به کار وفعالیت به صورت گروهی و مشارکتی تشویق شوند.
|
تعیین هدف:
دانش آموزان بتوانند به کمک یکدیگر زنجیره ی غذایی جانداران را بشناسند.
|
ارزیابی گام ها
|
مدت زمان
|
گام های اجرایی
|
۱-آیا وضعیت مبهم ایجاد شده با علایق دانش آموزان همخوانی دارد؟ بله.از آن جا که ارئه درس همراه با بازی است،این نو یادگیری برای دانش آموزان شادی بخش است و از آن جا که به صورت مسابقه نیز انجام می گیرد هر گروه در پی آن است که کار را سریع تر به پایان برساند. |
|
۱-دانش آموزان گروه با یک وضعیت مبهم روبرو می شوند:
وضعیت مبهم این است که معلم به دانش آموزان کارت هایی که عکس حیوانات بر روی آن ها است می دهد و از دانش آموزان می خواهد بازی “چی، چی رو می خوره ” را انجام دهند.
این وضعیت برنامه ریزی شده از طرف معلم است و ابهام در مراحل بعدی برطرف می شود |
۲-آیا واکنش های دانش آموزان آن ها را دچار درگیری انگیزشی نموده است؟ تلاش دانش آموزان به انجام صحیح و سریع این بازی باعث افزایش توجه، دقت وعلاقه ی دانش آموزان شده است بنابراین تاحدود زیادی این واکنش ها، آن ها را دچار درگیری انگیزشی نموده است. |
|
۲-دانش آموزان واکنش های خود را می سنجند.معلم راهنمایی های لازم را برای انجام این بازی به دانش آموزان می دهد به این صورت که توضیح می دهد تغذیه ی برخی از حیوانات و جانداران از جه طریقی است.سپس دانش آموزان براساس توضیحات معلم با همکاری یکدیگر این بازی را انجام می دهند. |
۳-در تدوین تکلیف و سازماندهی مسئله ، افراد چگونه به هم کمک می کنند؟
یک نفر از اعضای گروه داوطلبانه توضیحات معلم و کتاب را بعداز اینکه همه ی دانش آموزان توضیحات را خواندند و شنیدند برای بقیه اعضا توضیح می دهد وسپس همه ی اعضای گروه با یکدیگر زنجیره ی غذایی را می سازند ودرنهایت کارت ها را برروی کاغذ رسم می چسبانند.
|
|
۳-آن ها تکلیف موردنظر را تدوین می کنند وبرای انجام بررسی به سازماندهی می پردازند:
دانش آموزان باید با انجام این بازی یک زنجیره ی غذایی بازند بنابراین با توجه به توضیحات معلم و متن کتاب در گروه بحث کنند وتشخیص دهند که هر جانور از کدام جانور دیگر تغذیه می کند و درنهایت زنجیره ی غذایی به دست آمده توسط کارت ها را بر روی کاغذ رسم قرار می دهند. |
۴-آیامطالعه مستقل یا گروهی موضوع ،به هم افزایی وتحرک وغنای شناختی انجامیده است؟
بله.همه ی دانش آموزان در گروه مطالب را می خوانند.سپس یک نفر از اعضا همه مطالب وتوضیحات رابازگو می کند.بنابراین این کار تا حدودی باعث رفع ابهامات می شود. |
|
۴-افراد درگروه ها یا به طورمستقل موضوع را بررسی می کنند:
توضیحات مربوط به زنجیره ی غذایی درکتاب ذکر شده و معلم راهنمایی های لازم را داده است.بنابراین دانش آموزان درگروه به طورگروهی و نه فردی با توجه به توضیحات داده شده درکتاب وتوسط معلم موضوع را بررسی می کنند. |
۵-میزان پیشرفت کارچگونه است؟ وآیا دانش آموزان به فرایند انجام کار توجه دارند؟
در برخی از گروه ها، توجه به توضیحات معلم و مطالب کتاب وبازگویی آن ها توسط یکی از اعضا ضعیف است بنابراین کار از سر گرفته می شود ودرنهایت با راهنمایی های معلم ابهامات رفع وفعالیت موفقیت آمیز می شود. |
|
۵-میزان پیشرفت وفرایند راتجزیه وتحلیل می کنند:
دانش آموزان در گروه های خود به کمک یکدیگر، میزان پیشرفت کارخود را با توضیحات کتاب و معلم می سنجند.در حین ساخت زنجیره ی غذایی،گاهی دانش آموزان مجبور می شوند که بازی را از سر گیرند زیرا با توضیحات داده شده منطبق نیست و زنجیره غذایی ساخته شده اشتباه است. |
۶-آیا نیاز به ادامه فعالیت هست؟و آیا دانش آموزان درسرگیری فعالیت ،پایداری نشان می دهند؟
دانش آموزان علاقه دارند که زنجیره ی غذایی را درمورد سایر جانداران نیزبسازندبنابراین آن ها با تهیه ی کارت های جانداران به صورت گروهی زنجیره ی غذایی بزرگ تر ونیز چندین زنجیره ی غذایی دیگر می سازند و در جلسه ی بعدی به کلاس ارائه می دهند. |
|
۶-درصورت لزوم فعالیت را از سر می گیرند:
دانش آموزان در برخی گروه ها درساخت زنجیره ی غذایی موفق نبوده اند و پیشرفت لازم را نداشته اند بنابراین فعالیت را از سر می گیرند.
|
فهرست مطالب
طراحی فعالیت ۱:.. ۳
طراحی فعالیت یادگیری مشارکتی.. ۳
تعیین هدف:.. ۳
ارزیابی گام ها.. ۳
گام های اجرایی.. ۳
مواد/منابع آموزشی موردنیاز:.. ۶
بازاندیشی:.. ۶
روش بازخورد دادن به دانش آموزان در حین اجرا:.. ۶
سنجش آموخته ها:.. ۶
طراحی فعالیت ۲:.. ۷
یادگیری برای مرور مباحث.. ۷
تعیین هدف:.. ۷
الف)گام های اجرایی:.. ۷
ب)ارزیابی گام ها:.. ۹
ج)منابع/مواد آموزشی:.. ۱۰
بازاندیشی:.. ۱۰
نمونه هایی برای مرور مباحث:.. ۱۰
طراحی فعالیت ۳:.. ۱۱
تعیین هدف:.. ۱۱
گام های اجرایی:.. ۱۱
ارزیابی گام ها:.. ۱۳
منابع و مواد آموزشی مورد نیاز:.. ۱۴
بازاندیشی:.. ۱۴
طراحی فعالیت ۴ : سنجش آموخته ها.. ۱۵
تعیین هدف:.. ۱۵
ارزیابی گام ها.. ۱۵
گام های اجرایی.. ۱۵
مواد / منابع آموزشی مورد نیاز:.. ۱۸
باز اندیشی:.. ۱۸
روش بازخورد دادن به دانش آموزان در حین اجرا:.. ۱۸
سنجش آموخته ها:.. ۱۸
عنوان |
کارورزی ۴ پایه ششم ابتدایی |
رشته تحصیلی |
تربیت معلمی – ابتدایی |
تعداد صفحات |
۲۵ |
نوع فایل |
Word |
قیمت ( ریال ) |
۱۴۰٫۰۰۰ |
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
دوستان عزیز اگر در موقع خرید کارورزی دچار مشکل شدید ، میتوانند با کارت به کارت کردن مبلغ فایل مورد نظر و ارسال نام فایل وشماره پرداخت از طریق تلگرام ، ایمیل ، اس ام اس فایل مورد نظر را دریافت کنید . |
شماره کارت بانک صادرات به نام حامد رضائی محمودآباد
۱۶۰۱ ۱۴۴۱ ۶۹۱۶ ۶۰۳۷ |
آیدی تلگرام :
Karvarzisara & ۰۹۳۵۵۱۰۲۵۰۶@ |
شماره تلفن جهت پشتیبانی :
۰۹۳۵۵۱۰۲۵۰۶ |
ایمیل پشتیبانی :
ir7sad@gmail.com |
دیدگاه بسته شده است