تماس با تلگرام 09355102506 h2006hamed {at} yahoo.com

کارورزی ۴ : رفع بدفهمی های دانش آموزان

کارورزی سرا کارورزی ۴ : رفع بدفهمی های دانش آموزان
<span itemprop=کارورزی ۴ : رفع بدفهمی های دانش آموزان" />

کارورزی ۴ : رفع بدفهمی های دانش آموزان

ارسال شده توسط کارورزی سرا

 

کارورزی سرا بزرگترین بانک کارورزی فرهنگیان | اقدام پژوهی | کنش پزوهی | گزارشات تخصصی | طرح درس |کاورزی ۱ | کارورزی ۲ | کارورزی ۳ | کارورزی

 

 

عنوان  کارورزی ۴  : رفع بدفهمی های دانش آموزان

دانشگاه فرهنگیان مرکز آموزش عالی

زینب کبری (س)

تعداد صفحه : ۲۴

قیمت :  ۱۰۰۰۰ تومان

مختصری از کارورزی ۴  :

برخی از غلط های دیکته به حساسیت شنیداری های دانش آموزان مربوط می شوند. یعنی گوش کودک در شنیدن صداها حساس نیست.

برای تقویت حساسیت شنیداری چه فعالیت هایی می توان انجام داد؟

معلم در درس دیکته باید سعی کند به هنگام ادای کلمات برای دیکته نویسی از صدای معمول استفاده کند و هر واژه یا جمله را فقط یک بار بگوید اگر چه ادای کلمات با صدای بلند آن هم با چند بار تکرار و همچنین با تلفظ غلیظ کلمه باعث می شود تا به جای فعال کردن دانش آموزان برای خوب شنیدن معلم فعال کردن دانش آموزان برای خوب شنیدن معلم فعال شود. متأسفانه این شیوه ی نادرست در غالب مدارس هنوز معمول است. درمان اختلالات دیکته نویسی نوشته ی دکتر مصطفی تبریزی، نرگس علیرضا تبریزی، ۱۳۹۴ یکی از روش های پیشنهادی انتشارات فراوان.

حافظه تقریباً در تمام یادگیری ها نقش اساسی ایفا می کند. حافظه به قدرت ذخیره اطلاعاتی مربوط می شود که از طریق حس و ادراک آموخته می شود و نیز به توانایی بازخوانی آن اطلاعات به هنگام نیاز نیز اطلاق می شود. نارسایی در کارکرد آن بسیاری از حیطه های فراگیری را کند می کند. یکی از انواع حافظه ها حافظه ی شنیداری می باشد.

روزهای سه شنبه که من به مدرسه می رم بچه ها درس های دیکته، بخوانیم، ریاضی، علوم و قرآن دارند. همیشه معلم با صدای رسا و بلند و شمرده شمرده به بچه ها دیکته می گویند. تصحیح املا در روز سه شنبه به عهده من است. در هنگام تصحیح املاها متوجه شدم شاید ۱ نفر یا دو نفر دیکته بودن غلط دارند و نمره کامل می گیرند و بقیه ی کلاس بیش از ۳ غلط املایی دارند. تا اینکه در درس اختلالات یادگیری به مبحثی رسیدیم که کلماتی که با صدای بلند و رسا دیکته می گویند این پیام را به آن ها می رسانند که لازم نیست بشنوی من دوباره تکرار می کنم و این دقیقاً کار اشتباهی بود که معلم در کلاس انجام می داد. وقتی در کلاس هستم و معلم با صدای رسا، بلند، شمرده شمرده دیکته می گوید. بچه ها مرتباً می گویند «خانم چی گفتید، من عقب افتادم. میشه یک بار دیگه تکرار کنید و …» بنابراین تصمیم گرفتم حافظه شنیداری بچه ها را از طریق املای یواشکی تقویت کنم.

 

 

 

فهرست مطالب:

 

فعالیت ۱ : ۱

رفع بدفهمی های دانش آموزان. ۱

هدف کلی: تقویت حافظه شنیداری.. ۲

اهداف جزئی: ۲

بیان مسأله. ۲

گام های اجرا ۲

اجرای فعالیت.. ۳

بازخورد. ۳

سنجش آموخته ها ۳

بازاندیشی.. ۳

منابع: ۳

فعالیت ۲ : ۴

درگیر کردن دانش آموزان. ۴

هدف کلی: درگیر کردن دانش آموزان. ۵

اهداف رفتاری: ۵

بیان مساله. ۵

گام ها اجرا ۶

اجرای فعالیت.. ۶

بازخورد: ۷

سنجش آموخته ها: ۷

پیشنهاد: ۷

فعالیت ۳ : ۸

مرور مبحث.. ۸

هدف کلی: مرور مبحث درس ساعت.. ۹

اهداف رفتاری: ۹

بیان مساله. ۹

گام های اجرا ۹

اجرای فعالیت: ۹

بازخورد: ۱۰

سنجش آموخته ها ۱۰

باز اندیشی.. ۱۰

پیوست: ۱۱

فعالیت ۴ : ۱۲

پرورش مهارت های تفکر. ۱۲

هدف کلی: خلاقیت در هنر. ۱۳

هدف رفتاری: ۱۳

بیان مساله. ۱۳

گام های اجرا: ۱۴

اجرای فعالیت: ۱۴

بازخورد: ۱۴

باز اندیشی: ۱۴

منابع: ۱۴

پیوست: ۱۵

پیوست: ۱۶

راهنمای ارزیابی پایانی کارروزی.. ۱۷

 

 

 

 

 

RIAL 100,000 – خرید

  • نوامبر 6, 2018

نوشته شده توسط کارورزی سرا

دیدگاه بسته شده است