مختصری از کارورزی :
من دانشجوی ترم ۶ رشته زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان هستم. در کارورزی ۱ و ۲ این فرصت برایم مهیا شد تا با محیط مدرسه و کلاس درس و امکانات مدرسه آشنا شده و با دانش آموزان ارتباط برقرار کنم.
همچنین با نشستن در کلاس درس و مشاهده تدریس معلم راهنما، توانستم با روش های تدریس، چگونگی ارتباط با دانش آموزان، نحوه کلاس داری، و چگونگی تدریس مباحث مختلف، تا حدودی آشنا شوم و توانایی های خود را تا حدودی کشف کنم و بسنجم.
از دیگر تجربه های جالب و آموزنده من در کارورزی ۱ و ۲ ، نشستن در اتاق دبیران و مشاهده همه دبیران و صحبت با آنها و همچنین معاونین و مدیر مدرسه بود که پیش از این تجربه ای اینچنین نداشتم و برایم جالب بود چرا که مشاهده میکردم که آنها مرابا توجه به اختلاف سنی و سطح کاری به عنوان همکار پذیرفته و قبول دارند و با احترام رفتار میکنند. در حین مشاهده تدریس معلم راهنما به اهمیت استفاده از روش های مختلف در تدریس پی بردم و فهمیدم که با استفاده از این روش ها یادگیری بسیار مفید تر و سریعتر صورت میگیرد.
در کارورزی ۳ نیز پس از تجربه کارورزی ۱ و ۲، فهمیدم که نقش بیشتری به من محول شده بود و در صورت اجازه دادن دبیر راهنما، به ایشان کمک کرده و یا تدریس یا حل تمرین میکردم.
استاد راهنما با گذاشتن جلسات توجیهی و دادن توصیه های مفید به فرآیند کارورزی در ابتدای ترم هم از لحاظ درک کارورزی و نوع انجام آن به من کمک کردند.
::::. فهرست مطالب .::::
۳ …………………………………………………………………….. چکیده
۴ ……………………………………………………………………… مقدمه
فصل اول …………………………………………………………………. ۵
بخش اول: ویژگی های من ……………………………………………… ۶
بخش دوم: موقعیتی که من در آن تدریس میکنم ………………………… ۷
بخش سوم: اهداف و ایده های من ……………………………………….. ۸
تعیین اهداف/ فرضیه ها/ پرسش ها ……………………………………. ۹
فصل دوم ……………………………………………………………… ۱۰
بخش اول: کنش فردی………………………………………………….. ۱۱
بخش دوم: کد گذاری و مضمون یابی …………………………………. ۱۲
بخش سوم: تحلیل و تفسیر …………………………………………….. ۱۳
طرح درس………………………………………………………………..۱۴
نحوه اجرای طرح درس…………………………………………………..۱۵
۱۶…………………………………………………………………….. منابع
پیوست ها ………………………………………………………………..۱۶
گزارشات روزانه (فرم الف) …………………………………………..۱۷
جلسات توجیهی (فرم ب)……………………………………………….. ۱۹
دیدگاه بسته شده است