مختصری از کارورزی :
من دانشجوی ترم ۶ رشته زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان هستم. در کارورزی ۱ و ۲ این فرصت برایم مهیا شد تا با محیط مدرسه و کلاس درس و امکانات مدرسه آشنا شده و با دانش آموزان ارتباط برقرار کنم.
همچنین با نشستن در کلاس درس و مشاهده تدریس معلم راهنما، توانستم با روش های تدریس، چگونگی ارتباط با دانش آموزان، نحوه کلاس داری، و چگونگی تدریس مباحث مختلف، تا حدودی آشنا شوم و توانایی های خود را تا حدودی کشف کنم و بسنجم.
از دیگر تجربه های جالب و آموزنده من در کارورزی ۱ و ۲ ، نشستن در اتاق دبیران و مشاهده همه دبیران و صحبت با آنها و همچنین معاونین و مدیر مدرسه بود که پیش از این تجربه ای اینچنین نداشتم و برایم جالب بود چرا که مشاهده میکردم که آنها مرابا توجه به اختلاف سنی و سطح کاری به عنوان همکار پذیرفته و قبول دارند و با احترام رفتار میکنند. در حین مشاهده تدریس معلم راهنما به اهمیت استفاده از روش های مختلف در تدریس پی بردم و فهمیدم که با استفاده از این روش ها یادگیری بسیار مفید تر و سریعتر صورت میگیرد.
در کارورزی ۳ نیز پس از تجربه کارورزی ۱ و ۲، فهمیدم که نقش بیشتری به من محول شده بود و در صورت اجازه دادن دبیر راهنما، به ایشان کمک کرده و یا تدریس یا حل تمرین میکردم.
استاد راهنما با گذاشتن جلسات توجیهی و دادن توصیه های مفید به فرآیند کارورزی در ابتدای ترم هم از لحاظ درک کارورزی و نوع انجام آن به من کمک کردند.
::::. فهرست مطالب .::::
۳ …………………………………………………………………….. چکیده
۴ ……………………………………………………………………… مقدمه
فصل اول …………………………………………………………………. ۵
بخش اول: ویژگی های من ……………………………………………… ۶
بخش دوم: موقعیتی که من در آن تدریس میکنم ………………………… ۷
بخش سوم: اهداف و ایده های من ……………………………………….. ۸
تعیین اهداف/ فرضیه ها/ پرسش ها ……………………………………. ۹
فصل دوم ……………………………………………………………… ۱۰
بخش اول: کنش فردی………………………………………………….. ۱۱
بخش دوم: کد گذاری و مضمون یابی …………………………………. ۱۲
بخش سوم: تحلیل و تفسیر …………………………………………….. ۱۳
طرح درس………………………………………………………………..۱۴
نحوه اجرای طرح درس…………………………………………………..۱۵
۱۶…………………………………………………………………….. منابع
پیوست ها ………………………………………………………………..۱۶
گزارشات روزانه (فرم الف) …………………………………………..۱۷
جلسات توجیهی (فرم ب)……………………………………………….. ۱۹
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *